2012年4月15日星期日

不含味精防腐劑較傳統貨貴三成天然寵物糧有市有價

《蘋果日報》,2012/4/15

人類追求健康生活,飲食講究天然有機,寵物貓狗主人為讓寶貝食得自然、活得健康,不惜大開慳囊,追求標榜天然、無添加的寵物食糧,此風氣近年成為寵物界潮流。天然糧雖較傳統糧貴約三成,但市場佔有率仍按年上升。

在港售賣寵物糧食不受法例監管,成份及用料均沒標準,乾糧中是否含有害添加劑沒有規管,令一眾寵物主人憂慮。寵物用品店東主黃先生表示,近年顧客對寵物飲食營養需求日增,「客人買糧時會問得好仔細,多咗人問標榜健康嘅天然糧」。

烘焙製作保留營養

專代理寵物糧的利天寵物用品有限公司Louise表示,近年多了寵物轉食天然糧。「動物嘅腸胃比人敏感,好多化學物質人食咗冇事,動物食咗就會過敏或中毒,不少傳統糧有添加劑同味精,唔係咁健康。天然糧總括呢講就係不含化學物質、防腐劑同調味料嘅寵物飼料」。

她補充,部份天然糧用較高級(人類食用級數)及有機食材製成,甚至有品牌以自創烘焙方法製作,保留最多營養,「傳統糧冇咁講究,有啲會用屍體肉或者用剩碎肉等唔新鮮嘅食材製成,質素較差」。

市場佔有率仍上升

價錢方面,以兩公斤乾糧計算,傳統糧售價約100元,天然糧則由130元至200元不等,貴約三至五成,然而天然糧市場佔有率仍按年上升。Louise指,05年只有2%客人選用天然糧,到2011年已激增至20%,預期本年再上升5至10%。「近年好多人養寵物嘅心態有明顯改變,養狗唔係為守門口,而係當屋企人咁照顧。其實一包細裝嘅天然糧大概可食一個月,只係貴幾十蚊,好多寵物主人唔介意畀多少少錢」。

獸醫黎昌生則表示,為寵物選擇糧食時,可選擇有作過詳細醫學研究的大品牌。「醫學上寵物食傳統糧或天然糧其實分別不大,我養嘅狗仔唔係食天然糧,隻隻都好健康長命」。惟他提醒,勿讓寵物有吃零食習慣。「其實想寵物健康,唔需要食太多不同嘅嘢,每日都係同一種乾糧,佢哋一樣食得健康開心」。