2012年6月16日星期六

術前診斷剝3隻牙獸醫剝松鼠狗14隻牙被轟

《蘋果日報》,2012/6/16

有松鼠狗仔牙齒鬆動須剝牙,獸醫手術前診斷只剝3隻,最終卻一次過剝走14隻牙,事前卻沒任何知會。活潑小狗變「死狗」不肯進食,令主人心痛。

6歲松鼠狗 Lucky有兩隻臼齒鬆動,狗主岑小姐帶牠到到深水埗非牟利獸醫診所求診,「獸醫話最多剝三隻牙,我簽名同意做全身麻醉洗牙同剝牙,但係手術中途職員先打電話畀我,話可順便做埋絕育手術,多收380蚊」,她曾口頭同意,惟數分鐘後詢問家人意見即聯絡診所「不做」,「職員話已經開咗肚要縫番,最終收咗我180元開刀費,連埋剝牙收3,150蚊」。

疑不做絕育被報復

Lucky回家後精神委靡,「佢唔願食嘢,最初以為麻醉藥未過,點知檢查發現原來剝咗佢14隻牙,連狗餅都咬唔碎」。她查看診所發還牙齒,發現有數隻沒牙石,「仲有一兩隻崩咗,唔知係唔係洗牙洗爛咗,再剝咗去」,岑懷疑因她反口不做絕育手術遭報復。

非牟利獸醫服務協會執行主席麥志豪回應事件表示,必須麻醉狗隻後才可準確檢查壞牙,手術同意書已授權獸醫如洗牙時發現壞牙可拔走。他又稱診所鼓勵寵物絕育,「唔做手術,寵物易患睾丸癌或子宮頸癌,到時醫療費仲貴過絕育手術費」。

獸醫蕭嘉和表示,如護理不善狗隻會生牙石及蛀牙,「爛得緊要太鬆,洗牙時會甩」。另一獸醫黎昌生則指,如屬細狗,脫掉多隻牙齒不會影響進食,「細種狗本身牙力唔夠,唔用牙撕碎食物;佢哋就算冇牙都可以食較軟身嘅食物」。至於麻醉期間一併進行絕育手術則屬正常,「麻醉有機會令狗死亡,可以嘅話梗係一次過做晒」。惟他認為手術前應與狗主有充份溝通。