2016年10月12日星期三

豪宅爆竊頻生 20隻奉命防賊  狗看更出租 身價貴過保安

《蘋果日報》,2016/10/11

在日韓,有出租寵物狗讓OL做「周末主人」;在香港,就有豪宅主人租德國大狼狗守屋,犬學堂創辦人鄧曄熙謂,豪宅獨立屋爆竊頻生,導致租用受訓警衞犬看門口需求殷切,過去3個月,學堂每日收到10至15個查詢,數字倍增,現已租出約20隻「工作狼」。這類狗界僱傭兵月租達1萬至1.6萬元,兼享專人照顧,身價待遇分分鐘更勝持牌保安員。

走進位於元朗錦田水尾村的犬學堂,4隻身形巨大的工作狼未到當更時間,伏在籠內休息,見陌生的記者內進即狂吠,吠聲震耳欲聾。長年擔任漁護署犬隻訓練課程導師的鄧曄熙向記者派定心丸,「佢哋受過訓練,加上狗保衞嘅本性,我哋喺度,唔使驚,吠一陣就停」。訓狗專家擅長糾正寵物犬不良行為,但原來也有訓練工作犬。他指近半年豪宅爆竊案頻生,令租狗看門口需求殷切。

生病有替工頂更

根據警方最新資料,今年首8個月共有1,179宗住宅爆竊,較去年同期微跌6.9%,但包括中半山豪宅區的中區警區,收到的爆竊呈報較去年同期勁升72%,共有31宗。紀錄顯示,匯豐銀行亞太區副主席王冬勝位於山頂中峽道的「大班屋」,「富豪飯堂」福臨門七哥的山頂豪宅,亦先後遇劫。淺水灣道的獨立屋更一個月內三度被賊人光顧,包括鄭裕彤家族的豪宅以及賭王何鴻燊的四太梁安琪的獨立屋。

富豪大宅要加強保安,受嚴格訓練的護衞犬頓成新貴,鄧指「近排就多咗人搵受訓嘅成犬,講到明可以即時到位看門口,亦多咗好多人查詢租狗。住得呢類山頂豪宅,唔會冇錢買隻狼狗返屋企,但買狗要照顧佢生老病死,有啲人覺得租狗乾手淨腳,唔使照顧,隻狗唔舒服,我哋兩小時內要送隻健康狗過去,俗稱頂更」。犬學堂現時共有近30隻德國狼,其中三分二已租出,餘下的則住在犬舍有專人照顧,以備頂更。

鄧曄熙表示,租用工作狼,分月租包養和月租過夜巡邏兩種,前者收費約1萬元,後者約1.6萬元,「工作狼嘅性格穩定,警覺性高,狗嘅視覺同聽覺,夜晚會敏感一倍,有啲人唔想日頭隻狗留喺間屋,怕有狗味或者唔想特別搵個工人照顧隻狗,就要求日間放喺我哋狗舍代照顧,寧願畀多啲錢,每晚7點先送過去」。晚上由保安員拖着通宵行咇,或是放養在花園通宵執勤。

這類狗界僱傭兵,只有三餐一宿作酬,但租金身價,卻分分鐘高過一名以最低工資計算的持牌保安員。現時最低工資時薪32.5元,若以保安員一更每天工作12小時並返足6日計算,月入僅9,360元;就算按明年5月實施的新修訂最低工資34.5元計,月入同樣未能破萬,僅9,936元,相對月租包養警衞犬1萬元為少。鄧笑謂,一般人可能覺得萬多元租隻狗看門口很貴,但對於富貴人家,財物保障才是重中之重。

照顧人員需受訓

鄧拒透露顧客資料,表示有時更要簽保密協議,不能披露保安措施,「一般而言,我哋會先到租客住所實地視察,而負責照顧嘅工人或保安亦要接受培訓,學習發號施令及照顧等」。他又指「試過有啲豪門別墅,單個花園已經3至4萬呎,行一個圈已經好遠,只用一隻狗巡邏根本唔夠,我建議至少要兩至三隻」。另外,「狗更亭」的位置亦有學問,「背住個山嗰啲位最危險,通常喺嗰度放狗屋,但如果太曬又唔適宜,呢啲都真係要去到現場睇先得」。        

另稿:
出Show狗王值300萬

「工作狼」是指德國牧羊犬其中一個血系,常受訓作警衞犬,是比利時瑪蓮萊以外,最常用於保安的犬種。除了講究工作能力的工作狼,在電視或狗展常見到的,更多是俗稱「鐵包金」顏色兼樣靚的Show Line。身兼香港德國牧羊狗會副主席的鄧曄熙表示,出Show狗王身價高達300多萬元,在內地更矜貴,「Show Line身價咁高梗係唔會租,有乜事大家都麻煩」。
不少名人亦愛狼狗,如田北俊曾在面書上載摟着愛犬的合照,笑謂被太太埋怨「引狼入室」。據悉在張子強綁架富豪的年代,郭氏家族亦養了多隻受訓警衞狼狗看門口。鄧曄熙稱,德國狼身價視乎父母血統及體態質素,Show Line成犬一般10萬元起,着重工作能力的工作狼價錢稍低,幼犬與受訓成犬身價各異,人夾狗緣,價錢難一概而論。


另稿:
訓練有素 見疑人即撲噬

月租萬元的狼狗身價不低,自然訓練有素,13個月大的「工作狼」羅克,雖剛成年,但已百般武藝,一般如坐、隨行等服從動作駕輕就熟,身為準警衞犬的牠,亦受訓學習吠叫及撲咬等防衞護主動作,確保一旦遇上賊人時「做到嘢」。

曾誤當屋主路人甲

平時表現溫馴服從的羅克,見到穿上厚墊保護衣的「可疑人士」即狂吠,一秒間變成惡犬,待訓練員一鬆手,撲咬「獵物」,直至訓練員發出放口的指令,才鬆開口,企在一旁觀戰的記者,儘管有足夠心理準備,亦嚇了一跳。

鄧曄熙(圖)解釋,「我哋有時會夜晚訓練,穿上隱形衣,即厚墊保護衣唔係着喺面,而係着喺底,外面披件風衣,模擬現實情況」。富豪請警衞犬看門囗目標明確,不過鄧笑言屋主大多日理萬機,受僱的工作犬根本無見過僱主,好多時會誤以為老闆係路人甲,而無大無細,「狗唔同人,唔會知道邊個先係出錢請佢嗰個,試過屋主走出花園,隻狗狂吠,屋主唔熟狗性唔鍾意,但其實對狗嚟講,呢啲係自然反應」。

工作犬要執勤,生活有紀律,離開狗舍入住豪宅,會視照顧的工人或保安是主人,一般會跟隨工人6點半起床,由工人帶出去大小二便然後休息餵食,鄧稱「我哋會有10堂課教工人幫隻狗沖涼、剪指甲同清理耳仔等,早午晚3次散步」。夜晚是工作狼當更的黃金時間,通常由保安拖着行咇,「狗冇公眾假期放,但亦要定時休息,巡邏一個鐘休息半個鐘至一個鐘,梅花間竹,包月大宅過夜的工作狼,我哋一星期會有訓練員去睇一次,睇吓照顧成點同隻狗嘅狀態,畢竟租狗,有乜病痛我哋要負責」。


另稿:
專家:紅外線監察更實際

豪門月花萬元租用警衞犬看門口,有人覺得物有所值,但負責屋苑保安工作的物業管理公司協會前會長梁進源,就認為「動物保安」有一定阻嚇性,但實際作用不大,「動物需時適應環境,又要有專人照顧,若保安人員本身流動性高,下下重新訓練,根本費時失事」。他認為加強保安系統,如在獨立屋或屋苑不同位置裝紅外線監察器,以及定期修訂保安員巡邏路線,保安效果更佳。

人狗行咇難普及

一人一狗的組合,造型滿分,但梁進源笑言姿勢多於實際,「好多香港人習慣屋企安個夾萬,貴重首飾及現金放喺屋企,成為被爆竊重大誘因」。他指香港治安不差,只因近月接連有名人的大宅遇劫,引起關注。「部份個案相信係有內鬼通風報信,令不法分子有機可乘」,他指有屋苑已安裝警報系統,遇門窗異常,即直接通報保安公司,確保在指定時間內趕到現場。

對於租用警衞犬,有業內人士同樣「唱淡」,指部份富豪要求每隔一段時間更換保安員,避免對大宅過於熟悉,「啲有錢人之可以咁有錢,係因為好難信人,啲工作狼係好醒,但始終跟定一個主人(保安),試過有旗下管理嘅多幢式豪宅屋苑引入警衞犬,但租咗幾個月就冇租,坦白講如果你住嗰度,左右都有人打劫,保安公司都要做啲嘢」。不同警犬執勤,該名業內人士又認為租用警衞犬,人狗行咇的組合,在私人保安市場難以普及。