2015年1月20日星期二

船葉割傷 險斷尾白海豚變景點

《 蘋果日報》,2015/1/18

二○一五年一月再傳白海豚惡耗。繼元旦日有年幼雌性中華白海豚被船隻撞死,昨日再有年幼白海豚被船葉割傷,尾巴幾乎脫落,只能在大澳對開海面掙扎游弋。香港海豚保育學會會長洪家耀直言:「未見過傷勢咁重!」他接報後乘船趕到現場視察,大批觀光船聞風而至,圍着受傷白海豚。他怒斥船家在傷口灑鹽,「好似發死人財叫人睇」。

洪家耀昨下午三時收到市民報告,指大澳對開海域有海豚受傷。他四時半趕到時海豚已無能力潛水,只能在海面緩緩游動。他指海豚猶如身中多刀,有四條明顯傷痕,最深一刀在尾巴接近脊椎位置,若傷口再深肯定致命,「有一刀最深,條尾一半斷斷哋」。他從事海豚研究十七年,直言今次傷勢之重從未見過,估計是遭快艇的船葉割傷,猶幸海豚仍能覓食,有復元的可能。

船家:就嚟死快啲睇

他說視察期間,逾三十架次觀光船來回接載遊客到場觀看受傷海豚,有船家更說:「佢就嚟死喇!快啲睇呀!」洪家耀曾要求船隻離開不果。他指船隻高速駛至和離開,隨時再撞傷海豚,「啲船首先已經係元凶,整到海豚咁嘅樣,仲係傷口灑鹽」。今次受傷海豚估計屬幼年,並非經常在香港水域出沒。他憂慮船家食髓知味,未來繼續騷擾海豚。

洪家耀呼籲:「大家唔好再坐船仔去睇海豚,你係害死緊佢!」他指自從昂坪纜車與大澳船家合作,推出360海陸空全日通,出海觀豚船隻數量急增,令海豚備受滋擾和威脅。他指船隻出海觀豚應慢駛,亦不應太接近海豚,但船家為牟利往往高速往返,一見海豚就高速駛近追隨,正是白海豚受傷的原因。