2018年9月18日星期二

【颱風山竹】狗場水浸400浪浪恐感染皮膚 義工號召熱心人助洗澡


原文連結在此: https://www.hk01.com/寵物/236579/颱風山竹-狗場水浸400浪浪恐感染皮膚-義工號召熱心人助洗澡
在超強颱風「山竹」吹襲下令香港滿目瘡痍,本港多間動物收容所亦受重創,元朗下白泥的拯救遺棄寵物中心(RCAP)出現嚴重水浸。有義工接受《香港01》訪問時表示,收容所場內逾400流浪犬浸泡於污水,恐皮膚受感染,急尋熱心人為犬隻洗澡。
場內受海水浸,犬隻「沐浴」於海水中。(拯救遺棄寵物中心提供)
場內受海水浸,犬隻「沐浴」於海水中。(拯救遺棄寵物中心提供)

沙包抵禦水浸無效
去年「天鴿」來襲,為拯救遺棄寵物中心帶來嚴重水浸,今年超強颱風「山竹」來港前,義工早已在收容所場內場外作好準備,例如堆疊沙包,又設置水馬,以及用帆布覆蓋場內已經老化的狗棚,更把部分幼犬及患病犬隻送到暫託家庭。

義工Ruby接受《香港01》訪問時指:「場內有幾百隻狗,無可能暫託得晒,唯有將位於狗場外圍、近海,甚至當風地方的狗仔,移去較高嘅地方,譬如我地嘅大舞台。」
山竹來襲前,義工已經在場外堆疊沙包。(拯救遺棄寵物中心提供)
山竹來襲前,義工已經在場外堆疊沙包。(拯救遺棄寵物中心提供)
 拯救遺棄寵物中心大舞台亦險被淹沒。(拯救遺棄寵物中心提供)
拯救遺棄寵物中心大舞台亦險被淹沒。(拯救遺棄寵物中心提供)

義工雖有準備,惟「山竹」來勢凶凶,沙包、水馬亦無法阻擋海水侵襲,沙包被強風吹走,水馬被吹翻隨海水在場內飄流。昨午(16日)約三點半左右,大量海水湧進中心,短短半小時,海水已經及腰。場內的大舞台亦險被淹浸,Ruby說:「水位差唔多浸到去舞台果度,啲水真係好深,比舊年(天鴿期間)更加嚴重,天鴿啲海水嚟得好快,都退得好快,今次退水嘅時間較慢,可能呢個風比較大。」截至昨日下午六點,拯救遺棄寵物中心場內才開始緩慢地退水。
水馬在場內飄浮。(拯救遺棄寵物中心提供)
水馬在場內飄浮。(拯救遺棄寵物中心提供)

地理位置難改變
拯救遺棄寵物中心設置於元朗下白泥已有十餘年,去年因颱風「天鴿」而首次出現水浸,雖然風災為拯救遺棄寵物中心帶來嚴重水浸,不過要搬遷到新場地亦非易事,義工Ruby指出,「地理環境嘅問題好難改變,因為要搬去一個可以容納400隻狗嘅場地係好困難,一來未必有咁大塊地,二來可能要支付幾百萬重新興建一個場。所以呢一年間,我地都無辦法搬。」

山竹來訪前,義工曾聯絡多個政府部門,包括渠務署,義工Ruby昨晚指出,「尋日都派人嚟睇過我地(收容所),解釋如果落緊雨、海水倒灌、水浸嘅情況下,佢地係完全無辦法可以幫到我地。我要求佢地派泵車俾我地,但係因為泵車都係電動,如果水浸,泵車一掂到水就會因為安全關係斷電,所以無論落雨定水浸,都無辦法幫到啲咩,只可以等停雨,佢地先可以派泵車入嚟抽啲水走。」

拯救遺棄寵物中心場內水浸最嚴重的時間,他們亦曾經嘗試報警求助,「不幸地因為外面條路封晒,警察都入唔到嚟。我地係無援嘅狀態下,渡過左最難果幾個鐘。」
颱風期間,犬隻亦感到非常不安。(拯救遺棄寵物中心提供)
颱風期間,犬隻亦感到非常不安。(拯救遺棄寵物中心提供)

場內逾400狗與1豬平安
水浸期間,場內的狗隻一度受到威脅,尤其較為近海方向的狗倉,「頭先好危險,啲水湧晒入倉,比舊年浸得更加高,有啲狗仔真係差唔多浸到頸。如果仲唔停雨,我地無理由困住佢地喺入面,會浸死佢地。我地就要開晒全部倉,由得佢地係場入面游水。」

需義工、市民助犬洗澡
拯救遺棄寵物中心汲取去年「天鴿」水浸的經驗,今年在颱風襲港前,預先把場內狗糧運走,避免狗糧被海水淹浸而造成浪費,義工Ruby昨晚指出,「我地都只係留左今日嘅糧,聽日義工就會將狗糧車返嚟。我好感恩水浸得咁嚴重,我地嘅狗都無任何嘅傷亡,我都好想多謝之前入嚟幫我地搬沙包、搬狗嘅義工,好多謝所有暫託家長、義工同熱心人士。」
拯救遺棄寵物中心場主在颱風期間到狗倉查看犬隻狀況時,不幸滑倒,整個人浸沒在海水中。幸好,並無大礙。(拯救遺棄寵物中心)
拯救遺棄寵物中心場主在颱風期間到狗倉查看犬隻狀況時,不幸滑倒,整個人浸沒在海水中。幸好,並無大礙。(拯救遺棄寵物中心)

颱風雖然遠離香港,但它帶來的破壞仍然存在,需要大家幫忙。Ruby最希望義工、市民可以前往場地為犬隻洗澡,「狗浸完海水,其實一定要沖涼,因為啲水太污糟,佢地好容易會出皮膚病。我地需要熱心市民幫手洗乾淨啲狗倉、狗屋,同埋幫狗沖涼。想幫助RCAP的朋友,可以留意他們的Facebook專頁,他們稍後會安排開放時間,供義工、市民到場協助。