2017年5月18日星期四

烏煙瘴氣食環署 養蚊養鼠養懶蛇

《東方日報》,2017/5/16

美國前總統列根講過︰「政府唔係解決問題嘅方法,政府本身就係問題所在」,呢句話形容港府部門一樣咁貼切。好似食環署咁吖,滅蚊不力都算嘞,仲要帶頭養蚊,你話係咪靠害呀!

冇冤枉o架,本報記者日前去食環署轄下嘅紅磡市立殯儀館睇過,發現天台布滿兩吋深、面積有成個籃球場咁大嘅「水池」,加上雜草亂生,以致蚊蟲孳生。睇真啲,整幢大廈廢棄已久,十室九空,部分室內地方亦有積水,衞生環境認真得人驚。

呢,附近街坊今個月初已經發現蚊患嚴重,屋企細路被叮到通身都係,向食環署投訴,點知對方關人個關,直至本報介入至急急補鑊,簡直唔見棺材唔流眼淚。係人都知,日本腦炎、登革熱及瘧疾係本港常見蚊傳疾病,而蚊子成長速度又快,尤其係多種病菌宿主嘅白紋伊蚊,最為可怕,食環署闊佬懶理,分分鐘爆發疫症,死得人多o架!

有立法會議員就講得啱嘞,食環署呢頭叫市民積極滅蚊,嗰頭連自己地方都搞唔好,收到投訴又唔跟進,擺明失職。其實食環者滅蚊不力,已經畀人鬧咗N咁多年,該署放置嘅誘蚊產卵器蓉蓉爛爛形同虛設,連審計署都開腔炮轟過。至於滅鼠表現,就更加冇眼睇,大過貓嘅老鼠周不時喺鬧市出巡,老鼠傳染病個案亦死灰復燃,食環署官僚想唔認食塞米都唔得喇。

不過又難怪嘅,蛇鼠一窩吖嘛,食環署冇嘢多,最多就係大懶蛇。淨係一個小販管理隊小隊,得嗰八丁友之嘛,就畀本報踢爆返工時間歎茶飲酒喺辦公室搞家庭聚會瓣瓣齊,打工皇帝梳乎到佢哋咁,難怪咁多烏煙瘴氣。至於其他部門嘅懶蟲亦不遑多讓,遲到早退有之、生龍活虎請病假有之、健身當返工有之、呃OT補水有之……列晒出嚟,直頭夠寫一本《官場現形記》。

當然喇,港府部門做嘢錯漏百出,甩漏多多,員工懶到出汁固然係大問題,冇心冇肺先至最大鑊。講番殯儀館養蚊呢單,原來問題只係出在有去水口淤塞,點解手板眼見工夫都冇人跟一跟?如果平時有做最基本例行檢查,就唔使搞成今日咁。同樣道理,公立醫院醫療事故不絕如縷,其實好多都係低級錯誤,只要前線醫護盡職少少,check清楚病人病歷,悲劇根本可以避免。

本港公務員隊伍同埋公立醫療水準曾幾何時傲視全球,家陣之所以墮落成咁,皆因上樑不正下樑歪,夕陽政府在上位嘅但求平平安安軟着陸,做一日和尚敲一日鐘,多一事不如少一事,基層嘅又點會攞個心出嚟做嘢吖?