2018年8月7日星期二

為照顧17歲老狗她日睡3小時 「只要佢一日肯食嘢我都會陪住佢」


原文連結在此: https://www.hk01.com/寵物/213884/為照顧17歲老狗她日睡3小時-只要佢一日肯食嘢我都會陪住佢
每個寵物主人都會講要陪伴寵物終老,卻未必人人能夠做到。港人Elaine為照顧已經17歲的老狗,出錢出力。她說:「有啲唔識嘅人會同我講『你咁樣搞到狗又辛苦,人又辛苦,為咩啊?』,嗰下聽到真係好唔開心,好想放棄。但當我見到佢個眼神係好堅定咁想生存落去,我就唔捨得放棄佢。」

每個人都會經歷生老病死,寵物也不例外。英國曲架犬嘉嘉,年底即將踏入17歲半,相約於人類的122歲;身體機能自然而然開始退化,不同的疾病來襲,包括腦退化、肝硬化、腎衰竭、腎石等等。近日更因連走路也成問題。不過Elaine一直陪伴在側,又幫嘉嘉安裝輪椅,求診,餵藥,每周帶嘉嘉四圍去,將她和嘉嘉故事、近照上載到facebook與網民分享。

耗費10萬求醫
Elaine日前透過電話接受《香港01》訪問,分享她照顧老狗嘉嘉經歷。她憶述,嘉嘉一直以來尚算健康,至去年身體才急轉直下。去年5月嘉嘉有一天突然拒絕進食、神情呆濟及全身顫抖,Elaine深感不妙便馬上帶牠求醫。檢查後醫生指出嘉嘉得了胰臟炎及腎衰竭,情況不樂觀。Elaine當時以為嘉嘉的生命已經走到了盡頭,決定放棄原定的旅行和特地請假陪伴嘉嘉一起度過最後的一段路。
嘉嘉數量驚人的藥物,另外還須服用藥水。(圖片由受訪者提供)
嘉嘉數量驚人的藥物,另外還須服用藥水。(圖片由受訪者提供)

沒想到嘉嘉生存意志頑強,卻一直熬到了現在,但病情卻反反覆覆。一年多來牠每天都須服用二十多粒藥丸對抗各種病痛,光是藥費,每個月便高達4、5000元。一年多下來,Elaine帶嘉嘉尋求過不同治療,包括:包括針灸、照燈、按摩、打針等,花在嘉嘉身上的醫療開支已高達港幣10萬元。
Elaine帶嘉嘉進行不同種類的治療,所費不菲。圖為針灸療法。(圖片由受訪者提供)
Elaine帶嘉嘉進行不同種類的治療,所費不菲。圖為針灸療法。(圖片由受訪者提供)

無法走路 病情每況愈下
此外,今年5月起嘉嘉無法再自行翻身走路。除了因為腎病外,嘉嘉無法吸收食物營養,也導致腿肌肉萎縮,無力撐起身體。正常成年曲架體重應為12至15公斤,但嘉嘉現時體重已經跌至9公斤。Elaine稱:「嗰陣佢真係食咩都唔吸收。有日見佢食咗兩大罐狗糧,點知過兩日就見佢痾咗大量大便,份量同佢食過嘅嘢差唔多。」
嘉嘉完全不肯進食時,Elaine甚至會將食物打成糊狀,擠到牠的口中餵食。(圖片由受訪者提供)
嘉嘉完全不肯進食時,Elaine甚至會將食物打成糊狀,擠到牠的口中餵食。(圖片由受訪者提供)

為照顧嘉嘉平均睡3小時
嘉嘉一旦想起來走路,但發現無能為力時,便會不停地大聲發出「唔唔」的聲音,令Elaine無法安睡。為了照顧不能走路的嘉嘉,Elaine被逼犧牲自己的休息及外出的時間,盡量留在家裏照顧牠,「我放假唔敢出去,就算真係要出頂盡都只係一、兩個小時。」。Elaine晚上要睡在嘉嘉身旁的沙發上,待牠入睡後才回房間,但經常Elaine剛躺在床上,嘉嘉就會再度低鳴,她不得不折返再次哄牠入睡。Elaine指每晚平均只得3小時睡眠,翌日又要照常上班,非常吃力。
嘉嘉現時需要依靠輪椅或Elaine的幫助才可行走。(圖片由受訪者提供)
嘉嘉現時需要依靠輪椅或Elaine的幫助才可行走。(圖片由受訪者提供)

最怕路人問:咁辛苦為乜?
Elaine自嘉嘉三個月大起就成為了牠的主人,十多年來Elaine風雨不改地每個周末都帶嘉嘉外出遊玩;即使在嘉嘉病重後,Elaine也沒有放棄這個習慣。「而家我帶佢出街好大陣象,孭住個媽媽袋,入面有食物、尿片、濕紙巾等等。如果我帶佢去平地就會帶埋輪椅,如果去室內我仲會帶防滑鞋。」Elaine補充。對Elaine而言,真正為她帶來負擔的並非肩上塞得滿滿的袋子,而是路人異樣的目光。「有啲唔識嘅人會同我講『你咁樣搞到狗又辛苦,人又辛苦,為咩啊?』,嗰下聽到真係好唔開心,好想放棄。但當我見到佢個眼神係好堅定咁想生存落去,我就唔捨得放棄佢。」
堅強的嘉嘉是Elaine繼續堅持的動力來源。(圖片由受訪者提供)
堅強的嘉嘉是Elaine繼續堅持的動力來源。(圖片由受訪者提供)

「我有諗過辭職照顧佢!」
年老的嘉嘉除了需要有人扶牠起來外,為牠頻繁地更換尿片以預防皮膚敏感都是日常任務,變相需要有人長期在旁專責照顧牠。Elaine坦承:「佢開頭病發嗰陣,我有諗過辭職照顧佢。而家諗翻起,好彩我冇(辭到),如果唔係拖咗年幾都唔知點算。」現時Elaine仍能兼顧照顧嘉嘉和正職工作,她很感謝家人和朋友的支持:「我阿姨而家每日會上去我屋企1至2次,幫嘉嘉換片同餵佢食嘢。朋友都知我大壓力,有時會自願幫我照顧佢(嘉嘉)一日半日,比我可以出下街輕鬆下。有車嘅朋友有時又會話載我同佢(嘉嘉)一齊出去玩。」雖然朋友和家人願意幫忙,但大多數日子Elaine仍須親力親為,為她帶來不少壓力。她續指:「而家有時番工反而覺得減壓,暫時唔洗同佢困獸鬥。」雖說如此,她每天都仍然盡心盡力地照顧嘉嘉。
Elaine家中另一狗狗和嘉嘉的感情也非常好。(圖片由受訪者提供)
Elaine家中另一狗狗和嘉嘉的感情也非常好。(圖片由受訪者提供)

家人反對 曾想過放棄
Elaine坦言曾經差點打算放棄嘉嘉,其中最令她感氣餒的是上個月嘉嘉胰臟炎病發的時候。「我見到佢(嘉嘉)成個人『謝』晒,又痾又嘔,嘢又唔係好肯食。嗰排聽到人地同我講加油反而會唔開心,覺得我做到嘅都已經做晒,唔知仲可以點做。」

家人現時雖然願意幫忙照顧嘉嘉,但Elaine憶述他們當初也曾反對她不眠不休地堅持照顧年老的嘉嘉,「佢哋覺得我搞到自己咁辛苦為咩,唔明點解我仲要堅持」。起初Elaine為方便嘉嘉在家行走,在全屋鋪滿防滑墊時,家人也有微言:「佢哋話我整到間屋鬼五馬六。」

即使要承受家人的反對和路人的非議,Elaine說現時也不打算放棄,「只要佢一日仲肯食嘢,等我知佢仲想努力生存落去,無論點我都會陪住佢。」
Elaine表示只要嘉嘉一日還表現出生存意志,她就絕對不會放棄。(圖片由受訪者提供)
Elaine表示只要嘉嘉一日還表現出生存意志,她就絕對不會放棄。(圖片由受訪者提供)