2014年2月4日星期二

麥志豪借廣告經驗保護動物

《星島日報》,2014/1/27

  順天邨小貓「Miu Miu」、斷腳流浪貓「麗麗」,每宗懷疑虐待動物案件,都不乏「十八區動物保護專員」召集人麥志豪(Mark,小圖)的身影。月初「吹雞」圍警察總部,又不時以動物傷勢相片博取眼球,常被指借動物「做騷」和搞個人主義,但原來這一切都是Mark運用其廣告界經驗,轉戰動物保護的策略。   

  公屋出身,曾拜黃霑門下,做過電影編劇,後來轉到廣告圈,年僅二十六歲就擔任創作總監的麥志豪,訪問時首先向記者上市場學第一課,「做廣告,一定要了解個市場,個市場需要啲咩,如果個市場係唔需要,你就要諗辦法 Create the needs(製造需求)。」

  Mark直言現時市場根本無對動物權益的需要,「個市場睇唔到需要,仲喺度以為我地活喺個和諧嘅社會」,所以第一步要由感性開始,進行軟性銷售「賣感性、賣激情」,「所以你地唔好怪我,喺我專頁或者公開場合,一定有好多殘忍嘅相」,藉此吸引公眾眼球,不禁忌地揭露虐待動物就在我們身邊,然後第二步才能建立理論,改變社會氣氛。   

  「我唔做騷鬼有人睇咩」,Mark解釋「做騷」和個人主義是搞社會運動的必需品,「唔通你連我個樣係咩都唔知,吹雞你會嚟咩?」因工作關係,Mark與倪震成為摯友,各自事業有成後,倪震移居加拿大,而Mark則捨棄其高薪厚職到澳洲修讀運動科學,全職打網球,與倪震各自「想做啲野」而回流香港。

  回港後,Mark曾與周慧敏提起成立動物公立醫院,衝擊私營獸醫市場和制度,結果在○六年獲周慧敏開「Back for Love」復出演唱會全力資助,連車馬費都未有扣除就全數捐出,成立全港首間非牟利獸醫診所,讓公眾有更多選擇。   

  ○六年創立非牟利獸醫診所的一刻,Mark已考慮到日後動物保護的部署,「行出嚟爭取政策,坦白講,係市場上面冇Power係做唔到」,而醫療服務正是他的平台去累積號召力,足以日後去發動動保運動。   自小與動物結緣,小學二年級的Mark初嘗養寵物,一隻從街市買回來待宰的雞,養在家中日久生情,直至終老,最後埋葬在牛頭角公園。   

  Mark坦言,自己雖對動物有特別感情,但自己十年前仍是一個會食魚翅、穿羽絨的人,不會在生活的細節上特別留意,直至現在,自己不是外界想像般的「貓癡」「狗癡」,他只希望更多人醒覺,守護動物權益,讓人與動物和平共處。