2015年7月27日星期一

動物權益鬥士

《蘋果日報》,2015/7/26

住在跑馬地唐樓的鍾晚霞(Helena),家有7貓4狗,白灰3腳貓Chop chop行得最慢,卻最惡死,「可能佢遇事時太細,得嗰3個月,根本唔識有陰影」。摟着小貓咪的Helena一面柔情。Chop chop與小花,是患難姐妹花,兩隻尋常街貓,2005年不幸遇上轟動一時的連環貓殺手,四肢活生生被扭斷,奄奄一息倒卧無人後巷,幸運被發現拾回一命。轉眼間,兩生花已10歲,遇上好心主人收養,悲慘命運從此改寫。

「嗰時Chop chop傷得最重,包到好似木乃伊,完全行唔到,每次大小便都一身都係,又唔可以沖涼,好災難。嗰時除咗佢哋兩隻,其實仲有另一隻小貓,可惜救唔番,全部都係3、4個月大」。街貓街狗受虐時有所聞,但隨着互聯網普及,血腥圖片在網絡迅速傳播,加上遇害街貓數目眾多,引起公眾譁然。「手法好殘忍,仲要唔只旺角區,其他區陸續出現,好似挑釁咁,好得人驚。」做即時傳譯的愛貓人Helena回憶說。

當年,愛協就史無前例懸紅一萬緝兇,愛護動物人士又首度發起反虐畜大遊行,5,000人響應參加。由於群情洶湧,港府罕有迅速回應,還破天荒建議修訂《防止殘酷對待動物條例》,加重虐畜的罰款至最高10萬及監禁12個月,又在大遊行前火速高調扣查一名19歲的涉案疑犯。不過,Helena苦笑謂,凡此種種,只是傳媒及公眾關注下的「美好一瞬」,殺貓兇手仍然逍遙法外。

「個疑犯過咗咁多年仍只係疑犯,根本從未落案起訴。只係一般人未必會深究,覺得拉到人喎,究竟有冇足夠證據落charge?主流傳媒冇再跟進報道,啲人又如常生活,好似從未發生過一樣」。就如她養的第一隻大唐狗Twinkle,也是非法劏狗場救回的劫後餘生,「類似嘅悲劇其實不斷發生,刑罰加到幾重都好,如果唔執法,一樣冇用」。

不過,對比起10年前,香港人對動物權益的確重視了,多了義工願意加入保護動物行列;早前一名的士司機因為鐵鏈鎖貓頸判囚兩個月,她嫌刑罰太輕,但覺得總算是好的開始,「呢度隻隻貓狗都有個故事,好多義工都好似我咁,衰心軟結果越養越多,其實5貓2狗已經係我極限」。Helena自言「做得幾多得幾多」,只希望警方加強執法,虐待動物的悲劇不再發生。