2017年1月26日星期四

暖男救病雀 買回家醫治

《東方日報》,2017/1/25

救貓救狗就聽得多,原來細細隻的雀鳥,可能更需要人拯救!雀鳥大多群居,但不時會見到有一兩隻瑟縮在鳥籠一角,牠們可能是被同類排擠、打架受傷、或者患病,很易被忽略。偏偏有一名暖男,就經常流連旺角雀仔街,一旦發現有病雀,就會向店舖購買,帶回家細心醫治。

八十後林港基(Boris),多年來先後養過龜、魚、甲蟲等不同動物,卻始終對雀仔情有獨鍾。他認為鳥類智力比人們想像中高,「雀仔其實好醒目,聲線又有好多變化,可以由聲音中知道佢哋語言,我好鍾意同佢哋交流!」

8年救治10小鳥 常流連雀仔街

Boris家中有九隻鸚鵡,最初在親戚家中對雀仔「一見鍾情」,至今有十五年養雀經驗。救雀八年,救過十隻小型鳥,談及所救的第一隻雀,他指當時在街上拾到一隻沒有腳環的虎皮鸚鵡,瘦弱之餘又患疥癬病,無法找到主人,於是便帶牠回家照料。

修讀理科的Boris全無治療雀鳥專業知識,要不斷搜集資料、觀察和詢問獸醫,幸他本身有養雀經驗,經研究後用藥物稍作護理,虎皮鸚鵡便慢慢痊愈。此後,他常常流連雀仔街,觀察有否疑似患病的雀鳥,「養咗雀仔咁多年,都遇過唔同小病,自己有啲護理經驗……所以睇吓會唔會幫到患小病嘅鸚鵡,出一分力令佢哋舒服啲。」他表示,雖然店舖會將病雀隔離照顧,但一間舖有數百隻雀,未必隻隻都可全天候照料,故選擇向店家購買病雀,「幫得一隻得一隻」。

學懂護理 加溫少騷擾適當用藥

雖然並非專業,但多年的救雀經驗,亦令Boris整合出護理病雀的三大要點:加溫、減少騷擾、使用適當藥物。他指,因收費較高昂,小型鳥在化驗、麻醉過程中又會有很大風險,所以會先觀察雀鳥及進行簡單護理,再決定是否向獸醫求助。Boris又指,寵物買賣之中,龜、魚以及雀鳥等卵生動物,因繁殖數量多,容易成為「小眾」被忽略,即使病患或受傷都較難察覺。