2018年5月29日星期二

挨餓生病 主人突失蹤 新界倉狗坎坷的一生

《蘋果日報》,2018/5/27

「如果我自己養狗,一定唔會咁樣。做倉,養狗嚟做乜?我哋都有曬防盜系統啦!」倉務文員Cherry慨嘆。香港不少地盤、貨倉、工場等都會養狗看門口,可惜並非每位「主人」都願意盡責,有的任由狗隻挨餓生病,有的甚至會拒絕幫狗隻絕育,「怕佢無火啊!唔識看門口囉!」動物義工陳小姐無奈地說。偏偏,政府從無任何倉狗的統計數字,對「主人」的行為又缺乏監管。僅靠「主人」自律,又如何能終結倉狗不幸的命運?

為搬廠棄養忠犬小白 自私狗主傷盡毛孩心

外表敦厚可愛的倉狗小白,在上水一貨倉看門口,沒想到2年前主人突然失蹤,「前業主間公司唔做喇,佢冇帶走小白,就叫我幫手照顧。」Cherry(化名)剛好在附近的廠房工作,不忍心見到忠誠的小白如舊傢俬一樣,被遺在原地自生自滅,決定接收。「(棄養)緊係慘啦,不負責任咁囉。如果冇我,隻狗都唔知畀邊個收養。」小白被遺棄大受打擊,「其實佢開頭真係好唔開心㗎,知道唔見咗主人。佢變得好自卑,成日以為冇人鍾意佢。」

「小白有病有痛,即使傷曬呢,(前主人)都唔會幫佢塗藥水,仲話唔會負責任。我話:『得喇,你畀我整啦!』」收養小白後,Cherry立即帶牠絕育,發現小白患上心絲蟲,幸好及時得到醫治。現在,Cherry每日回到公司都會先為小白抹身,然後提供美味的午餐和無限零食,「有時屋企煮咗雞肉會搭單攞畀佢食!」雖然小白能夠幸運遇上Cherry,但其他倉狗仍面對隨時流離失所的命運。

慘過流浪狗 義工見證倉狗餓到食垃圾

「就算啲狗生生死死對於佢哋(狗主)嚟講,佢哋冇所謂㗎,就算死咗咪又去捉過第二隻返嚟囉,佢哋唔覺得係一個生命。」居於大埔村屋的陳小姐(化名),經常義務照顧附近的倉狗,「原來呢啲放養狗,可能生活條件仲差過流浪狗,佢哋冇得食仲會執垃圾食。」她以一人之力守護毛孩的溫飽,卻被自私的狗主阻撓:「我試過畀狗主追出嚟打啊,覺得你係咪嚟偷狗?你有冇咁好心?」部分狗主更拒絕為狗絕育,怕「冇火」看門口,導致牠們不斷繁殖,「你太多狗,可能會對其他村民造成滋擾。」她遇過最可怕的情況,是無良狗主將狗隻隨處棄屍:「我放緊狗嘅時候聽到狗BB『鶯鶯』叫,一打開麻包袋,發現有5隻狗仔凍死咗。」

倉狗的問題在於政府從未提升保障動物權益的政策。以地盤飼養狗隻為例,雖然有漁護署《建築地盤飼養狗隻守則》,指明「地盤管理者必須安排犬隻接受防疫注射、植入微型晶片、領取牌照,並要妥善管理其行為,不得隨便棄養。」可惜,守則並無法律約束力,無助阻嚇不負責任的狗主。

雖然根據《狂犬病條例》「動物畜養人如無合理解釋而棄掉其動物,即屬犯罪」,可是於過去3年,漁護署竟完全沒有就棄養提出檢控。今年,食物及衛生局回應立法會「研究動物權益相關事宜小組」的質詢,亦只表示「檢控難以蒐集足夠證據」,及「漁護署會派員巡查建築地」。對倉狗群體面對的問題視而不見,棄養和流浪狗問題,只會加劇惡化。