2017年10月14日星期六

靚仔消防愛動物 先後領養4隻狗狗 擇偶條件:唔愛狗嘅唔會揀!

2017-10-11 19:39
原文連結在此: https://www.hk01.com/寵物/124980/%E9%9D%9A%E4%BB%94%E6%B6%88%E9%98%B2%E6%84%9B%E5%8B%95%E7%89%A9-%E5%85%88%E5%BE%8C%E9%A0%98%E9%A4%8A4%E9%9A%BB%E7%8B%97%E7%8B%97-%E6%93%87%E5%81%B6%E6%A2%9D%E4%BB%B6-%E5%94%94%E6%84%9B%E7%8B%97%E5%98%85%E5%94%94%E6%9C%83%E6%8F%80-
救急扶危是消防員的天職,消防員要有一顆「守護弱勢者」的心,才能勝任。

黃穎建入隊近6年,師兄弟們都稱他為「大佬」,在同袍眼中,他是一位盡責的消防員。然而,脫下制服的阿健,同樣熱衷於拯救生命,尤其是被遺棄或流浪的動物。

堂堂大男人,面對着小動物時,卻表現出柔情一面,就連太太Kathy也為之動容。阿健說:「如果呢個女人唔鍾意狗,我唔會揀佢!」

阿健家中飼養了4隻狗狗,除了年紀最大的「樂樂」有西施血統,其餘全都是唐狗,這些領養動物,各有各故事。 

今次的主角「骨頭」是最遲加入阿健家庭的一員,他說:「我係特別鍾意唐狗,點解叫佢做骨頭,因為啱啱發現佢,真係瘦到得棚骨!」
太太Kathy(右)受阿健(左)感染,視狗狗為家人。(吳鍾坤攝)阿健從學堂畢業至今,投入消防工作將近6年。(受訪者提訪)一家六口樂也融融。阿健既愛動物又愛運動,充滿陽光氣息。(吳鍾坤攝)放狗時最愛與牠們捉迷藏。(吳鍾坤攝)三頭領養唐狗中,黑色唐狗冰冰是大家姐。(吳鍾坤攝)樂樂在4犬中最為年長,已經11歲多。(吳鍾坤攝)金雞特別膽小,只親近主人。(吳鍾坤攝)骨頭(右)與冰冰(左)情同姊妹,而且非常撞樣。(吳鍾坤攝)兩日放狗一次,已是他們的恆常家庭活動。(吳鍾坤攝)
初次邂逅已很親人
「當值24、作息48(小時)」是消防員恆常的工作更制,而兩年前的一次24,就令阿健與骨頭結下情緣。阿健憶述發現骨頭的情況,至今仍然歷歷在目。「好記得兩年前接到order要到龍鼓灘當值,那是一宗有關發現危險物品嘅工作,需要24小時留守,我就喺現場附近發現到骨頭,當時佢身體已經孱弱不堪。」

危險品事件發生在龍鼓灘一所廢車場附近,當時骨頭正待在車場門口,阿健到達現場不久已經發現這隻虛弱的唐狗,但因工作關係,只好暫時將牠移離現場,確保所有生命安全。「經過一輪工作,危險品已冇即時危險,不過仍需留守現場,喺休息嘅時候就同骨頭玩過吓,起初以為係車場飼養,我問車場負責人點解隻狗咁瘦?平時幾耐餵一餐?先知佢原來係流浪狗,真係瘦到得棚骨,相信佢已經好耐冇食過嘢。」

失落眼神記心中
骨頭雖然是一隻流浪犬,但與人類的互動卻像家犬般容易,而且頗信任人類。當牠初次接觸阿健,就像已認定他是主人一樣,整夜貼近着阿健,即使沒有給牠糧食,都一直留守在他附近,阿健也幾乎整晚陪着骨頭到天亮。可惜,阿健當時因工作及家人關係,不能及時帶骨頭回家照顧。當到了落更時份即將離開,骨頭流露出有如失去主人般的眼神,那副失落的樣子,就這樣深深烙印在阿健的腦海之中。

阿健:「當時因為工作,就算收工都要返局(消防局),所以唔可以帶骨頭走,其次係屋企當時已經有3隻狗,冇諗過再養,怕照顧唔到咁多,但另一方面喺我走嘅時候,骨頭個樣好失落,令我好掛住佢!」
取名骨頭,因回來瘦頭只有骨。(吳鍾坤攝)太太坦言,在拍拖時對養狗沒有太大興趣。(吳鍾坤)為方便攜帶犬隻外遊,阿健特意選一台空間充裕的車。(吳鍾坤攝)骨頭右後腿曾因脫骹施過手術。(吳鍾坤攝)太太表示,照顧4犬相當吃力,少一點精力也難以應付。(吳鍾坤攝)
與義工協力營救 當上暫托家庭
經過一晚的通宵工作,阿健已經疲憊不堪,但依然半夢半醒的擔心着骨頭的情況。然而,在第二個工作天來臨之際,阿健收到通知,需要重返龍鼓灘事發現場,他第一時間作好與骨頭再次見面的準備。阿健:「收到通知要返龍鼓灘當值,我當然開心,好想再見到佢,我同自己講,如果再見到佢我就搵人救佢,一切都就睇緣份,我仲帶埋一大堆狗零食開工!」

結果當然是大團圓結局,當阿健重返現場,骨頭已經認得出阿健,還從暗處出來迎接。見到阿健,骨頭的尾巴搖得起勁,狗狗最真摯的反應打動了這消防員,到落班後,阿健便特意再駕車到現場將骨頭接車。太太Kathy說:「真係頭都痛埋,阿健同動物義工真係接咗骨頭番嚟,第一件事去獸醫度做身體檢查,發現骨頭右後腳甩骹,需要做手術,費用由義工組織畀,而義工嗰邊就想我哋接做完手術嘅骨頭返屋企,做暫托家庭,之後再幫佢搵領養,當時唔想放太多感情,所以名都係求其改,瘦到得棚骨就叫佢做骨頭啦,點知就叫到而家!」
新加入的骨頭與另外3隻狗狗非常合拍。(受訪者提供)骨頭天資聰穎,初次參加跳欄比賽已能奪獎。(受訪者提供)4犬最愛與阿健同睡,好比前世情人。(受訪者提供)閒時也會與愛犬的消防同事一同放遊。(吳鍾坤攝)只消一晚,梳化已消失一半,骨頭的破壞力驚人。(受訪者提供)
四犬異常合拍 最終正式入屋
由於家有3犬,阿健本來已做好隔離措施,將新狗骨頭和一班「元老」分開,避免無謂打鬥。不過,當骨頭來到他家,阿健就發覺擔心是多餘,因為4隻狗狗非常合拍,骨頭與另一頭冰冰長相近似,還表現得情同姐妹,一起開飯、一起搗蛋,帶給阿健和Kathy源源不絕的歡樂,漸漸也和骨頭產生感情。

阿健:「骨頭太知人性,佢好感恩,好怕唔見咗我,我就知道冇可能讓畀人養,於是我同太太決定自己養。我未做救生員前係游水教練,好熟水性,有幾次帶幾隻狗出海灘玩,扮遇溺,就只有骨頭夠膽出海救我,其他狗都會緊張,但只會喺岸邊吠,唔夠膽出海。」
為參加跳欄比賽,賽前用上15分鐘練集。(受訪者提供)

醒目狗 訓練15分鐘跳贏全場
現在骨頭已入屋兩年,阿健視4隻狗狗如同家人,也坦言稍微偏愛骨頭,但觸怒阿健最多的,也是牠。「佢嘅破壞力非常驚人,返工離開屋企一日,第二朝返嚟可以冇咗張梳化,鍾意破壞呢一樣就點都教唔聽,不過其他佢就好叻,有一次出值狗聚會,先知道有個狗狗跨欄比賽,我即時訓練咗佢15分鐘,就已經跳贏全部狗,仲贏埋比賽。」
沒見一晚,梳心已消失一半,骨頭的破壞力驚人。(受訪者提供)

阿健的4個女兒骨頭、冰冰、金雞、樂樂,之所以能聚首在他家中,可說是得到上天眷顧。雖然阿健已經表明,暫時無能力再接收新的狗狗,但承諾若果遇上需要幫忙的動物,都會盡力拯救。由個人以至工作,可見他對拯救生命滿有使命感,當中的得着和滿足,令他更熱愛消防工作,繼續為拯救生命無私付出。