2018年6月14日星期四

梁上有雙燕實錄 40日養育影片感動網民

《蘋果日報》,2018/6/13

「梁上有雙燕,翩翩雄與雌」,唐代詩人白居易一首《燕詩》,借燕子一生談孝。住喺元朗錦綉花園獨立屋嘅梁太,早前見屋企門口簷底有燕子築巢,特別安裝攝錄機,全天候記錄一對燕爸燕媽養育雛鳥嘅40日過程。梁太將剪輯好並配上旁白嘅精華影片放上網,旋即引來網民盛讚影片既溫馨又有意義。

落戶錦綉花園簷下

影片紀錄咗一對燕子爸媽喺今年3月底,落戶錦綉花園住戶梁宅屋簷下,燕子媽媽喺4月8日生下5隻鳥蛋。經燕子父母輪流孵哺,兩個幾星期後,至4月25日5隻雛燕相繼破殼而出,張口索食,燕子父母不停捕獵餵飼,仲為佢哋蓋上羽毛保暖。但至4月30日,巢中兩隻雛燕不幸夭折,燕子媽媽忍痛銜走兒屍。約一周後,幼燕開始長出深色羽毛,更開始學飛及捕獵食物。出世後不足一個月,乳燕喺5月17日離巢獨立遠飛。

梁太接受《蘋果》訪問時話,幾年前屋企裝修時,工人意外拆除一個鳥巢,佢擔心燕子歸來時無處容身,於是今年喺屋外一條橫樑下安裝一塊木板,希望燕子「慳啲力水、留力築個大巢,生多啲蛋」,終於吸引一對燕子築巢。

對於《燕詩》藉燕子說不孝,梁太又為幼燕「平反」,話最後唔係3隻乳燕拋棄父母,而係燕子媽媽又再養育第二胎,所以先趕走乳燕騰出鳥巢,第二胎幼燕就喺呢個星期一(11日)出世。呢段珍貴片段,就如現代版《燕詩》一幕幕上演……     

另稿:
屋主嘆燕子亦遇土地問題

燕子40天成長過程轉眼飛逝,記錄影片嘅梁太大為感觸,眼見燕子父母選址自己屋企簷底而喜出望外,目睹燕子媽媽銜走死去的孩兒時又悲從中來,短短日子令梁太感受到生命嘅奧妙,不過乳燕出世後不足一個月,就被父母趕走離巢,又令佢不禁慨嘆燕子同香港人一樣,都係要面對土地問題。

錦綉花園遠離元朗鬧市,梁太兩夫婦同兩隻愛犬6年前搬入,梁氏屋企一直係動物天堂,不時有雀鳥飛到後花園,除燕子外更曾經有相思雀闖入家中作客。今次機緣巧合記錄到燕子生育過程,梁太深受感動,最記得燕子父母每日來回幾十次,只為餵飽稚子,但最終仍有兩隻幼燕夭折,更由父母親口叼走。

望市民多體諒小動物

梁太又感慨近年幾次爆發禽流感災情,令唔少市民聞鳥色變,不時向食環署投訴,搞到野鳥無處容身,連燕子父母都要趕走啱啱成長嘅仔女離開。佢話,拍片除咗希望同市民分享新生命喜悅,亦希望市民能體諒小動物,等佢哋有安身之所。網民大多都認同,留言祝福燕子,更有人話:「我都想燕子喺我屋企築巢。」