2018年6月25日星期一

身長5毫米 細過指甲  迷你金蟾蜍 擅闖民宅

《蘋果日報》,2018/6/25

提起體形細小嘅青蛙,小記當然會諗起香港特有嘅盧文氏小樹蛙(Liuixalus romeri),有住喺大埔嘅讀者區小姐,上星期二(19日)夜晚喺屋企嘅花園,發現一隻體形非常細小嘅「青蛙」,「係個仔見到先,細到睇唔清楚」。

「細到隻蚊咁真係未見過」,區小姐係第一次見到咁細隻嘅「青蛙」,好奇之下就將佢帶咗返屋企,仲用個玻璃樽養住。區小姐連續兩晚觀察,隻「青蛙」一樣會彈彈跳,但係就唔會叫。區小姐度過,「青蛙」只有5毫米長,細過塊指甲,「係咪咩品種?」區小姐仲好有心機,將青苔同泥土放入樽,仲會噴濕啲泥,營造一個類似大自然嘅環境畀「青蛙」生活。

小記去咗區小姐屋企睇過,原來「青蛙」嘅頭係金色,身上仲有斑紋,因為連魚糧都大粒過佢。區小姐喺花園捉咗幾隻蟻放入玻璃樽,「青蛙」就開餐喇!雖然睇唔出佢嘅品種,但小記就覺得唔似盧文氏小樹蛙。

區小姐囝囝謙謙話,當日見到「青蛙」跳來跳去,「好得意,媽咪話係蜘蛛,我話係青蛙嚟嘅」。5歲嘅謙謙話,唔想佢變到太大隻,「大隻嘅話會嚇親我㗎」,仲話想搵多幾隻,等佢有多啲朋友。

無毒溫室蟾無蝌蚪期

小記將啲相畀咗蛙類專家劉惠寧睇過,原來區小姐同記者都擺咗烏龍,嗰隻其實唔係蛙,而係蟾蜍。劉惠寧話,呢隻係啱啱由卵孵化而成嘅「溫室蟾」,來自中美洲,屬於入侵品種,以食螞蟻為生,溫室蟾同一般嘅蟾蜍唔同,唔需要喺水中產卵,而且亦唔會經過蝌蚪期,繁殖力超強,劉惠寧話雖然溫室蟾無毒,但都唔建議市民將野生動物帶返屋企養。

另稿:
癩蛤蟆有毒腺 青蛙皮膚光滑

「青蛙思想保守,不思進取,坐井觀天,是負能量,而癩蛤蟆思想前衞,想吃天鵝肉有遠大目標,是正能量」。呢段文字曾經喺網上流傳,其實青蛙同俗稱「癩蛤蟆」嘅蟾蜍性格係咪有分別,真係天知曉,但係外觀就真係有好大唔同。


蟾蜍外形呈橢圓,背部顆粒凹凸不平,大部份耳後有毒腺,分泌經皮膚接觸嘅話對人體無害,不過如果誤當青蛙食落肚嘅話就可能中毒。蟾蜍脫落嘅皮膜即係中藥材蟾衣。

蟾蜍四肢粗短,前肢比較發達,有助爬行,雖然係陸地生活,但就要喺水中產卵,卵會喺水中發育成蝌蚪,不過今次周小姐搵到嘅溫室蟾就唔會經過蝌蚪期。

青蛙皮膚比較光滑同濕潤,俗稱田雞嘅虎皮蛙,就係青蛙嘅其中一個品種,青蛙四肢纖細,後肢較發達,擅於跳躍,動作較蟾蜍敏捷。而兩者都係兩棲動物,天敵同樣係蛇。