2018年6月30日星期六

賽狗場格力犬適應香港生活無難度 麥志豪:佢哋係寵物獵犬


原文連結在此: https://www.hk01.com/社會新聞/204424/賽狗場格力犬適應香港生活無難度-麥志豪-佢哋係寵物獵犬
具87年歷史的澳門賽狗活動即將落幕,600多隻競賽狗格力犬的去向成為焦點,不少港澳有心人士紛紛表示希望領養,在風浪過後,為牠們提供一個安樂窩。不過,由競賽犬變成寵物犬,格力犬來港生活到底能否適應?

格力犬為獵犬的一種,由於其速度相當快,故普遍被繁殖作參加競速比賽之用,不過非牟利獸醫服務協會執行主席麥志豪指,非「唔畀佢跑就會死」:「佢哋唔係唔跑唔得,格力犬係寵物,有時間同佢哋跑兩下已經足夠。」他認為現時的賽狗活動要犬隻「由朝跑到晚」,是摧殘了其本性:「佢哋而家唔做競賽犬,轉做家養寵物個過程其實好易。」過往港澳亦有領養退役格力犬的先例。
麥志豪指與狗場負責人達成8項共識,包括7月20日清場後狗會有後備方案,將狗隻安排到鄰近馬場安頓,直至所有格力犬被領養。(資料圖片)
麥志豪指與狗場負責人達成8項共識,包括7月20日清場後狗會有後備方案,將狗隻安排到鄰近馬場安頓,直至所有格力犬被領養。(資料圖片)

賽狗一直為愛護動物團體垢病,認為是虐畜行為,但在澳州、愛爾蘭、美國部分州分仍是合法:「好多人以為西方國家會文明啲,但其實有啲國家仍有動物競賽嘅概念,西班牙重有比賽畀動物追活兔。」麥志豪認為賽狗和賽馬同是動物競賽,但前者引起更多人關注,是因不時有人強調狗是人類的朋友。

對於是次事件,他認為問題的癥結在於一間公司結業,老闆如何處置『員工』:「人都會有遣散費啦,點都唔可以係人道毀滅。」他堅持剩下的格力犬不可以運返內地,擔心在沒有法律保障的情況下,犬隻會成為食用犬、輸血犬:「因為內地冇動保法,香港都重有第169章(《防止殘酷對待動物條例》)、漁護署同NGO監察。」